
Welkom bij Het Nieuwe Nassen!
Met Het Nieuwe Nassen zet BlueCity sinds september 2021 duurzaam en circulair ondernemen op de kaart bij horeca- en foodretail-ondernemers in Rotterdam. Niet alleen maar lullen en complexe materie, maar met concreet handelingsperspectief. Aan het hoofd van de tafel zit Bekende Rotterdammer Perry de Man (bekend van 24kitchen, DE TOKO en ‘Een klootzak-proof kookboek’): autodidact kok die alles aanpakt om meer te leren. Samen met mede horeca en foodretail bazen zoals Michael Schook van Héroine, Tim van Koolwijk van Alga.farm en Pepijn Schmeink van Jack Bean en soil hero Jeroen Klompe duiken we in de wereld van plantaardig eten, lokale producten en afvalvrij koken. Trends van nu die je als ondernemer kan inzetten om je zaak toekomstbestendig te maken. Maar: waar moet je beginnen? In een reeks programma’s biedt Het Nieuwe Nassen praktisch handvatten om direct zelf mee aan de slag te gaan.
Op donderdag 8 september is het tweede seizoen van Het Nieuwe Nassen Podcast gelanceerd. In dit seizoen schuift in elke aflevering een innovatieve voedselproducent en een Rotterdamse chef aan bij Per. Sinds november is een Verspillingsvrije Challenge van start gegaan bij tien Rotterdamse horecagelegenheden die zes maanden lang inzicht krijgen wat ze verspillen en daarmee uiteindelijk geld kunnen besparen. Op deze pagina lichten we het hele Het Nieuwe Nassen programma uit.