
Zelden hebben horecaondernemers zo’n gekke plottwist voorgeschoteld gekregen als vorig jaar. Ook in 2022 vraagt de aanhoudende onzekerheid van ondernemers om snel te schakelen en mee te bewegen. Kortom: het is andere koek. Maar deze veranderingen bieden ook ruimte voor kansen. Kansen om in te spelen op nieuwe trends, te experimenteren en je zaak klaar te stomen voor de gast van morgen; of je nou net komt kijken of al 30 jaar je eigen toko runt. Het komende half jaar ontdekken we samen met ondernemers uit de Rotterdamse horeca en foodretail sector hoe Het Nieuwe Nassen er uit ziet: schuif je ook aan?
Aan het hoofd van de tafel zit Bekende Rotterdammer Perry de Man (bekend van 24kitchen, DE TOKO en ‘Een klootzak-proof kookboek’): autodidact kok die alles aanpakt om meer te leren. Samen met mede horeca en foodretail bazen zoals Michael Schook van Héroine, Bülent Sel van Zegro, en Paul Sharo van Man Met Bril Koffie duikt hij in de wereld van plantaardig eten, lokale producten en afvalvrij koken. Trends van nu die je als ondernemer kan inzetten om je zaak toekomstbestendig te maken. Maar: waar moet je beginnen? In een reeks programma’s (van podcast afleveringen, tot Meet-up en Impact Cafés) bieden we je praktisch handvatten om direct zelf mee aan de slag te gaan. Van aanpassingen aan je menu om nieuwe doelgroepen aan te spreken tot het verminderen van voedselverspilling om kosten te besparen.